środa, 7 maja 2014

Dieta oczyszczająca!

Hej! Dzisiaj trochę inny temat niż włosy ,czyli o dietach oczyszczających , a przede wszystkim o mojej diecie oczyszczającej 10 dniowej.A także zalety i wady takich diet. W internecie jest pełno diet oczyszczających są różne 10 dniowe , 14 dniowe , 3 dniowe , itp.Są bardzo drastyczne czyli tak zwane "głodówki" zazwyczaj 1 dniowe ( nigdy nie róbcie głodówek dłużej , to wam bardziej zaszkodzi a nie pomoże , NAJWAŻNIEJSZA JEST AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA ORAZ ZDROWE ODŻYWIANIE. Diety oczyszczające nie są po to by schudnąć ( chociaż zazwyczaj tracimy na wadze 1 kg lub 2 kg) , ale ta dieta ma przede wszystkim oczyścić nasz organizm z toksyn , po niej mamy się czuć lżej , nasz organizm wydali zbędne toksyny , by później mógł przyjmować zdrową ŻYWNOŚĆ. Przede wszystkim zaczynając taką dietę musimy zastanowić się ile ona ma trwać , czy będzie nam pasować takie jedzenie czy nie będzie monotonne. Zazwyczaj o takich dietach piszą wszystkie czasopisma na wiosnę , bo wtedy jest najlepiej nasz organizm oczyścić.Może tak samo jak na wiosnę robimy porządki wiosenne , tak samo należy postąpić z naszym organizmem UPORZĄDKOWAĆ GO.
Ja na sobie wypróbowałam 3 diety oczyszczające naprawdę różne:
*Pierwsza trwała 2 dni ( miała trwać 3 dni , ale zbrzydła mi już ) - polegała ona na jedzeniu samych jabłek przez te dni oraz wiadomo piciu wody czy jakiś ziółek.Dla mnie była za nudna i monotonna.Dlatego już nigdy jej nie zrobię.

*Druga trwała 3 dni - polegała na jedzeniu samych owoców przez te dni , można było jeść całe owoce , lub robić koktajle owocowe.Ja zrobiłam ją w okresie letnim , więc miałam dużo owoców do wyboru m.in : arbuzy , melony , czereśnie , maliny , jagody , borówki. Więc było pysznie.

*Trzecia trwała 10 dni ( ale była bardzo urozmaicona )- przez pierwsze 3 dni jadłam same owoce i warzywa. W 4 dniu wprowadziłam nabiał( przede wszystkim jogurt naturalny  i kefir ).W 6 dniu mogłam dodatkowo jeść różnego rodzaju kasze i ryż brązowy oraz rybę. Dopiero w 8 dniu wprowadziłam chude mięso ( czyli kurczaka i indyka , można też cielęcinkę ). I tak do 10 dnia już. Dieta była przyjemna , bo co jakiś czas urozmaicana innymi produktami.

Należy przy tych dietach pamiętać o dobrym nawodnieniu ( 1,5 l wody dziennie oraz herbatki ziołowe jeśli ktoś lubi pić)

JEŚLI KTOŚ CHCE ZROBIĆ TAKIE JEDNO DNIOWE OCZYSZCZENIE ORGANIZMU może zastosować 'jednodniową głodówkę' np. przez cały dzień pić wodę z cytryną i herbatki ziołowe . Pamiętajcie że przy takiej jednodniowej głodówce nie wolno ćwiczyć , a także nie polecam robić jej w tygodniu , gdy jesteśmy w szkole czy w pracy , bo przez głód nie będziemy mogli się skoncentrować. !


Trochę teorii:
Diety oczyszczające to krótkotrwałe zabiegi mające na celu pozbycie się toksyn z organizmu poprzez minimalizowanie, lub całkowitą eliminację przetworzonej lub szkodliwej żywności z jadłospisu. Tego rodzaju programy żywieniowe podzielone są na różne okresy czasu, w zależności od potrzeb osoby chcącej przeprowadzić kurację. Niektóre krótkie dietydetoks są tak restrykcyjne, że podczas ich stosowania dozwolone jest picie jedynie świeżo wyciskanych soków i jedzenie kilku rodzajów warzyw i owoców. Z kolei te przeznaczone na dłuższy okres czasu pozwalają także na spożywanie zbóż i niektórych pokarmów białkowych, zazwyczaj pozbawionych laktozy.
                                                                         'źródło'



Przykładowe przekąski:




Pamiętaj taka dieta jest tylko chwilowa nie możemy jest stosować na dłuższy okres.Może być tylko detoksem przed wprowadzeniem zdrowej żywności , którą należy wprowadzać stopniowo.Wybierać zdrowsze zamienniki niektórych produktów.Najlepiej odżywiać się według piramidki zdrowego żywienia. Nie zapominając że SPORT jest NAJWAŻNIEJSZY!!! Tylko przy zdrowym trybie życia jesteśmy w stanie coś zmienić:) Nie liczmy na diety cud.Najważniejsza jest wytrwałość w tym do czego dążymy. Ja 'zdrowo' schudłam 13 kg była to wolna przemiana ale jest warto. Dążę do tego by schudnąć jeszcze 5 kg.Dzięki jednej osobie zmieniłam swoje życie nie tylko pod względem fizycznym , ale także psychicznym. SPORT stał się moją pasją , a przede wszystkim ćwiczenia kardio , arobowe i siłowe. A wszystko za sprawą EWY CHODAKOWSKIEJ !!! To dzięki jej ćwiczeniom i motywacji tyle już osiągnęłam.Teraz dzień bez treningu jest dniem straconym.:) Każdemu , kto jeszcze nie podjął metamorfozy polecam jak najbardziej.


A tu taka mała motywacja
Pamiętajcie motywujcie się na wzajem


Pozdrawiam;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz